A digitális identitások kezelése a szervezetek számára egyre nagyobb problémát jelent

 

A digitális identitások számában ugrásszerű megemelkedés tapasztalható, amelynek mendezselése a szervezetek számára komoly kihívást jelent ─ derül ki a One Identity felméréséből. (A digitális idenitás egy komplex fogalom, ami alatt alapvetően olyan adatkészleteket értünk, amely valakit ─ vagy valamit ─ azonosíthatóvá tesz (Fehér, 2014).) Céges környezetben rengeteg identitás kezelésére van szükség, gondoljunk csak a felhasználói fiókokra a különböző rendszerek tekintetében. Itt is érvényesül az ún. „identity sprawling” jelenség, azaz, hogy az egy személyhez kötődő információk túl sok, egymással nem feltétlenül kompatibilis felületen „szóródnak szét”, ami sem kiberbiztonsági, sem adminisztratív szempontból nem szerencsés. A One Identity globális felmérésén részt vevő szervezetek közül 10-ből 8 válaszadó szerint a nyilvántartott identitások száma duplázódott az elmúlt 10 éveben, egynegyedük szerint pedig mintegy tízszeresére nőtt. A különböző fiókok nyilvántartása nem egyszerű feladat, a válaszolók fele szerint több, mint 25 különböző rendszerhez tartozó fiók jogosultságait kell menedzselniük, minden ötödik válaszoló esetében ez a szám több, mint 100. Egy másik lényeges kihívás a jogosultsági szinteket érinti: a cégek 85%-ára jellemző, hogy a dolgozók a szükségesnél magasabb jogosultsági szinttel rendelkeznek. A tanulmány eredményei az identitás- és hozzáféréskezelés (Identity and Governance Administration – IGA), valamint a kiemelt jogosultságok kezelésére szolgáló (Privileged Access Management – PAM) megoldások alkalmazásának időszerűségére világítanak rá.

(itsecurityguru.org)