Az e-ügyintézés és az elektronikus igazolványok továbbra sem népszerűek Németországban

Idén a németek csupán negyven százaléka használta az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat, ismételten egy százalékponttal kevesebben mint az előző évben, és öt százalékponttal kevesebben mint 2016-ban; emellett az elektronikus személyi igazolványok terén sem jelentkezett áttörés. Az ezen számokat bemutató tanulmány arra is felhívta a figyelmet, hogy az amúgy is alacsony számúnak mondható felhasználói kör 58 százaléka elégedett a szóban forgó szolgáltatásokkal. A statisztika azt is kimutatta, hogy mind Ausztriában, mind pedig Svájcban – tehát a hegyvidékibb területekkel rendelkező országokban – magasabb arányú a digitális ügyintézés. A németországi internet-használók több, mint egyharmada még mindig problémásnak ítéli az elektronikus ügyintézéssel összefüggő adatvédelmi, információbiztonsági kérdéseket, ezért nem is használja az említett digitális ügyintézési felületeket. Szintén problémát jelent, hogy az adóbevalláson túlmenően nagyon kevés elektronikus közszolgáltatás ismert az állampolgárok körében; és az elektronikus ügyintézéssel együtt járó előnyöket sem sikerült tudatosítani az emberekben. Az elektronikus személyi igazolványok kapcsán elmondható, hogy a népesség csupán hat százaléka tudja használni az ezzel járó szolgáltatások teljes körét.