Hangsúlyosabb szerephez jutnak a mobilra optimalizált weboldalak

A Google közleményben tudatta, hogy áttér a „mobil-first” indexelésre, ami azt jelenti, hogy immár a weboldalak mobil verzióját részesíti előnyben az indexelés során. Az eredeti keresési algoritmusban először a 2010-es évek elején eszközölt változtatást a cég, amikor bevezették a „mobilbarát” címkéket, majd egy évvel később már lényeges módosítás jött, amikortól a Google már különböző találatokat jelenített meg a hagyományos PC-n, valamint a mobil platformon netezőknek. A cég azonban – a mostani változtatással is – kinyilvánította szándékát, hogy nem kíván két külön indexet vezetni a weboldalakról, és figyelembe véve a felhasználók internetezési szokásainak a mobil eszközökre való áttérését, indokoltnak tartja a mobil tartalmak preferálását. Hozzáteszik azonban, hogy tartalmi eltérés esetén, amennyiben az asztali változat az adott keresési paraméterek alapján relevánsabb találatot jelent vagy a mobil verziónál gyorsabban töltődik, továbbra is az kerül megjelenítésre.