Nem férek hozzá a hitelesítő alkalmazáshoz, most mitévő legyek?

 

A kétfaktoros hitelesítés használatát csak javasolni tudjuk ─ korábban itt írtunk arról, hogy hogyan állítsuk be a Facebookon ─, de mi a helyzet akkor, ha a hitelesítő alkalmazás valamiért elérhetetlenné válik? Hogy egy gyakorlatias példát vegyünk – ellpoják a telefonunkat, az eszköz tönkre megy, vagy szoftveres hiba miatt újra kell telepítenünk.

Amennyiben az alkalmazásról készítettünk biztonsági mentést, könnyű helyzetben vagyunk, hiszen azt csupán vissza kell állítanunk az új készüléken. Ha a kétfaktoros hitelesítés beállításakor generált biztonsági kódokat elmentettük, szintén nincs probléma, hiszen segítségükkel az egyes fiókokhoz hozzá tudunk férni.

Azonban, ha nem voltunk előrelátóak, és a fentiek opciók nem érhetők el, az, hogy vissza tudjuk-e állítani a fiókunkat, kizárólag attól függ, hogy az adott szolgáltatás erre ad-e lehetőséget. Hasonló a helyzet, mint ha valaki átvette volna az irányítást az adott fiók felett ─ erről is írtunk korábban, szintén a Facebookot hozva fel példaként ─, tehát próbálkozzunk meg a fiókvisszaállítási folyamattal, amelynek során igazolnunk kell, hogy a fiók a miénk.

A nagyobb szolgáltatóknál (Google, Facebook, stb.) általában létezik ilyen helyzetre eljárás, azonban ez többnyire hosszú időt vesz igénybe, és jó ha tudjuk, hogy nem biztos, hogy minden szolgáltatás ad erre megoldást.