A BSI „IT vészhelyzeti” szolgáltatási csomagot adott ki kis- és középvállalkozások számára

 

A német Szövetségi Információbiztonsági Hivatal (BSI) segíteni akarja a kis- és középvállalkozásokat az informatikai vészhelyzetekre való felkészülésben, ennek érdekében kifejezetten a KKV-k számára kialakított „informatikai vészhelyzeti” kártyát, valamint a vészhelyzetek kezelésére szolgáló útmutatókat adott közre. Az „IT vészhelyzeti” kártya felsorolja a munkavállalók számára legfontosabb információkat, tájékoztatást ad arról, hogy vészhelyzet esetén melyik telefonszámot kell tárcsázni, felsorolja azokat az adatokat, amelyekre a hívott félnek szüksége van (például a bejelentő neve, az érintett rendszerek, az incidens ideje és helye), és információt nyújt arról, hogyan kell a hívó félnek viselkednie (például abbahagynia a munkát, dokumentálni a megfigyeléseket). A három oldalas kezelési útmutató az informatikai biztonsági tisztviselőknek és az adminisztrátoroknak szól. Áttekintést ad a fontos veszélyhelyzet-kezelési intézkedésekről az előkészítéstől egészen a nyomon követésig. A harmadik „12 legfontosabb intézkedés kibertámadás esetén” című dokumentum 12 pontban sorolja fel azokat a lépéseket, amelyek egy vészhelyzetben segíthetnek. A dokumentumok német nyelven elérhetők a BSI Cybersecurity Alliance (ACS) weboldalán.

(heise.de)