Amikor a Facebook 2014-ben felvásárolta a csevegő alkalmazást, sokan aggódtak, hogy a két platform között megosztásra kerülnek-e a felhasználói adatok. A WhatsApp két évvel későbbi adatvédelmi irányelvein eszközölt módosítás után mindez már nem volt kérdéses, a csevegő platform egyértelművé tette, hogy a felhasználók adatait elérhetővé teszi a Facebook számára. Igaz, ekkor a korábban regisztrált felhasználóknak még volt lehetőségük ─ bizonyos mértékig ─ kitérni ez elől, ugyanis 30 napig jelezhették, hogy nem járulnak hozzá adataik felhasználásához. Ez a platform akkori egymilliárd felhasználója számára potenciális védelmet nyújtott adataik marketing célú felhasználásával szemben, azonban ez az opció most kikerült a február 8-val életbe lépő új szolgáltatási feltételek közül. A platform mindezt azzal magyarázza, hogy az új felhasználási feltételek átláthatóbbá teszik a cég évek óta meglévő adatfeldolgozási gyakorlatát és adatvédelem iránti elkötelezettségét. A WhatsApp és a Facebook továbbra sem fér hozzá a felhasználók üzeneteihez, azonban például a telefonszámhoz, az alkalmazás használatával kapcsolatos információkhoz, eszköz azonosítókhoz, rendszerjellemzőkhöz, tranzakció adatokhoz ─ a WhatsApp számára adott jogosultságok függvényében ─ már gond nélkül.