Adatszivárgás történt a Ticketmasternél

A jegyértékesítéssel foglalkozó cég bejelentése szerint a globális ügyfélkörének mintegy 5%-a érintett lehet egy adatszivárgásban, melynek során bejelentkezési adatok, valamint egyéb személyes információk ─ nevek, címek, telefonszámok, fizetési információk ─ kerülhettek illetéktelen kezekbe. Az esettel kapcsolatban tett közlemény szerint az incidens nem a saját rendszerüket érte, hanem az Inbentát, ami egy MI-alapú élő chates alkalmazás, amely a Ticketmaster néhány weboldalán elérhető. A támadásra 2018. június 23-án derült fény, mikor felfedezték, hogy az alkalmazáson keresztül ismeretlenek káros szoftvert igyekeznek telepíteni a felhasználók gépére. Az incidens során elsősorban azon egyesült-királyságbeli ügyfelek adataihoz férhettek hozzá, akik 2017 szeptembere és 2018. június 23. között vásároltak a rendszerükben, ám nem kizárt, hogy egyéb régiók is érintettek lehetnek, kivéve Észak-Amerikát.