Az oroszországi Irkutsk térségben már több, mint 70 bankfiók működik a Unified Biometric System (UBS) rendszert integrálva, amely lehetővé teszi egyes banki szolgáltatások távoli elérését arc és hang alapú azonosítás útján. A szolgáltatás igénybevételéhez egy személyes ügyintézés szükséges, ahol az ügyfeleknek az útlevelüket is be kell mutatniuk. A kliensek a regisztráció után telefonos megkeresés útján is nyithatnak számlát, indíthatnak átutalásokat, valamint vehetnek fel kölcsönt. A tervek szerint a szolgáltatások száma idővel bővülni fog, sőt, hamarosan a biztosítók is csatlakoznak. Az új azonosítási rendszer rendkívüli mértékben csökkentette a visszaélések számát, például a Pochta Bank saját bevallása szerint tavaly mintegy ötezer csalást blokkolt ennek köszönhetően. Svetlana Ozeretskovskaya, a UBS marketing vezetője szerint minden adatot titkosítva tárolnak, amelynek feltörése szinte lehetetlen, ami egy esetleges adatszivárgás esetében is biztonságot nyújt. Kiberbiztonsági szakemberek ugyanakkor több gyenge pontot is látnak a rendszer működésében, például, hogy trójai programok, vagy a közösségi platformok hozzáférhetnek a biometrikus adatokhoz, amely potenciális visszaélésekre adhat módot.