A Vodafone Portugal közleménye szerint 2022. február 7-én célzott kibertámadás érte informatikai rendszereiket, amelynek következtében elérhetetlenné vált a 4G/5G hálózat, a hálózati hanghívás, televízió és SMS-küldési szolgáltatás, illetve a digitális hangüzenet küldés. A támadást követően a Vodafone-nál gyakorlatilag csak a 3G hálózat működött az országban. A Vodafone Portugal több mint 4 millió mobiltelefon-előfizetővel, és további körülbelül 3,4 millió otthoni és vállalati internet-előfizetővel rendelkezik. A szolgáltatásokban előidézett zavarok észlelését követően a cég azonnali intézkedéseket tett a hálózatok helyreállításáért, és az illetékes hatóságok bevonásával vizsgálatot kezdeményeztek az ügyben. Bár a Vodafone nem árult el részteletek a támadás kapcsán, a szolgáltatáskiesésekből és a rendszerek elérhetetlenségéből arra lehet következtetni, hogy a céget zsarolóvírus támadás érte, a szolgáltató elmondása szerint szerencsére eddig nincsenek arra utaló jelek, hogy az elkövetők ügyféladatokhoz is hozzáfértek volna.