Utasok millióit érinti a SITA rendszerei elleni kibertámadás

 

A SITA, a légiközlekedési ágazat számára elengedhetetlen szolgáltatásokat nyújtó nemzetközi informatikai vállalat több légitársaságot érintő kibertámadás áldozatává vált. A cég világszerte mintegy 400 tagnak és 2 800 ügyfelének nyújt szolgáltatásokat, amely így a világ légitársaságainak 90%-át fedi le. A vállalat beszámolója szerint egy rendkívül precíz és kifinomult támadás érte a szervezet rendszereit. Több légitársaság is érintett az esetben, köztük például a Lufthansa, a SAS-Scandinavian Airlines, Air New Zealand és a Singapore Airlines is. A támadók hozzáférhettek bizonyos utasadatokoz, mint például név, a tagságazonosító és fokozat, amelyeket a SITA Passenger Service System utas-adat feldolgozó rendszer szerverein tároltak. A SITA haladéktalanul reagált, felvették a kapcsolatot az érintett ügyfelekkel, szervezetekkel, illetve azonnali védelmi intézkedéseket kezdeményeztek. Az esetet továbbra is folyamatosan vizsgálja a vállalat biztonsági incidensekkel foglalkozó csoportja, külső szakértők támogatásával. A Singapore Airlines jelentése szerint, a törzsutas programban résztvevő mintegy 580 ezer ügyfelét érintette a támadás. Eddig még nincs arra utaló jel, hogy bármilyen különösen érzékeny vagy pénzügyi adat veszélybe került volna. Az érintett utasok adatainak teljes száma még mindig nem ismert.

(securityaffairs.co)