A Google várhatóan ezen a héten új funkciót vezet be a Chrome böngészőhöz, amely nem csupán részletesebb információt ad a nyomkövető sütikről (tracking cookies), hanem lehetőséget is biztosít azok korlátozására. Az elképzelés nem új keletű ─ a Mozilla Firefox kiterjesztett nyomkövetés-védelme például már tavaly óta elérhető ─ azonban a Google eddigi üzletpolitikáját tekintve mégis jelentős lépésként értékelhető. A Facebook Cambridge Analytica botrányát követően a Google szemmel láthatóan nagyobb figyelmet fordít a felhasználók adatainak védelmére, a lehetséges paradigmaváltás mögött pedig vélhetően az az elképzelés áll, hogy a reklámbevételek csökkenését ellentételezni fogja a felhasználói bizalom és az ebből fakadó márkahűség. (Szerk.: A Chrome ugyanakkor a Google tracking szolgáltatását nem fogja blokkolni, ezzel jócskán megkérdőjelezve az adatvédelmi elveket.)