A Google bejelentette új adatvédelmi kezdeményezését, a Privacy Sandbox-ot, amelynek célja olyan nyílt szabványok kidolgozása, amikkel az adatvédelmi aggályok csökkentése mellett, továbbra is támogathatók az online hirdetésekből származó bevételekre támaszkodó webhelyek. A Google blogbejegyzésében elismerte, hogy a személyre szabott hirdetéseket eredményező hirdetéskövetés meghaladta kezdeti célját, viszont megjegyzi, hogy annak adatvédelmi szempontból történő tervezetlen javítása váratlan következményekkel járhat a felhasználóknak, a hirdetőknek és a vállalkozásoknak egyaránt. A Privacy Sandbox kezdeményezés olyan szabványok kidolgozás eredményezheti, amelyek jobban megfelelnek a felhasználók adatvédelmi elvárásainak, miközben biztonságos környezetet biztosítanak a hirdetések személyre szabásához. A Google közzétette a megoldásra irányuló kezdeti ötleteit, viszont szívesen várja más hirdetők, fejlesztők, adatvédelmi képviselők és egyéb internetes, valamint technológiai közösségek javaslatait is.