Ezt a márkát használják jelenleg a legtöbb adathalász támadásnál

A LinkedIn nemcsak az üzleti életben népszerű, a Check Point kutatói szerint a közösségi platform megszemélyesítésével véghezvitt kibertámadások száma jelentősen megnőtt az elmúlt időszakban.

A kiberbűnözők leggyakrabban megtévesztő üzenetek és hamis weboldalak segítségével jutnak érzékeny adatokhoz (jelszavak, bankkártya adatok, stb.). A LinkedIn az előző negyedévében (2021 Q4) még csupán az ötödik volt a támadásokhoz leggyakrabban használt márkák listáján, 2022 Q1 során azonban már a megszemélyesítéses támadások 52%-a LinkedIn témájú volt (lásd: 1. ábra).

1. ábra: Phishing támadások során leggyakrabban megszemélysített márkék. Forrás: CheckPoint

Legyünk figyelmesek a kéretlen üzenetekkel kapcsolatban, ebben segítséget nyújt korábbi kiadványunk!

(bleepingcomputer.com)