A Check Point Software jelentése arról számol be, hogy az elmúlt hetekben több mint 13 szorosára nőtt az adathalász támadások száma. A biztonsági kutatók szerint az online csalási kísérletek elszaporodásához a járványügyi helyzet miatti szigorítások is hozzájárulnak, a fizikai vásárlás korlátok közé szorulásával. November első két hetében 80%-kal több értékesítéssel összefüggő adathalász kampányt azonosítottak, amelyek olyan kifejezéseket tartalmaztak, mint az ,,ajánlat”, ,,eladás”, ,,olcsó” és ,,% kedvezmény”. Az egyik ilyen kiemelt kampány egy, a Pandora ékszerüzlethez köthető adathalász e-mail volt, amely egy Amazon domain címről érkezett, azonban az e-mailben szereplő link már semmilyen formában nem utalt az Amazonra. A vizsgálatok során az is kiderült, hogy az e-mailben szereplő hivatkozások két hamis weboldalra (www [.] Wellpand [.] com és www [.] Wpdsale [.] com) mutatnak, amelyeket közvetlenül az adathalász e-mailek kiküldése előtt regisztrálták az elkövetők. Omer Dembinsky, a Check Point adatkezelője rekord mennyiségű hackertámadási kísérletre számít idén, különösen a Black Friday és a Cyber Monday idején. A szakember arra kéri a felhasználókat, hogy kétszer is gondolják át vásárlási szándékukat és alaposan vizsgálják meg a kedvenc márkáik ,,különleges ajánlatait”.