A fogyasztók megtévesztésével vádolják a Trivagot

Az Ausztrál Verseny- és Vásárlásfelügyeleti Bizottság (ACCC) eljárást kezdeményezett a Trivago online szálláskereső szolgáltatás ellen, arra hivatkozva, hogy a cég megsérti az ausztrál vásárlóvédelmi törvényt. Az ACCC vádja szerint a cég legalább 2013 decembere óta félrevezető árakat jelenít meg honlapján, valamint televíziós reklámjaiban, és azt a hamis illúziót kelti, hogy az összegyűjtött szállásajánlatok közül objektív szempontok alapján jeleníti meg a legjobb ajánlatokat. Az ACCC azonban úgy véli, a hirdetések aszerint priorizáltak, hogy a szállások mekkora összeget hajlandóak kifizetni a hirdetések után, a Trivago fő bevétele ugyanis abból származik, hogy nem a hirdetés megjelenítéséért, hanem az arra történt kattintások mennyisége alapján számít fel költséget (lásd: „cost per-click” modell). Ez az eljárás mind a fogyasztók, mind a hirdetők számára káros, a Trivagonak pedig egyértelműen a fogyasztók tudomására kell hoznia, hogy ez alapján állítja össze a sorrondet.