A Google szigorítja adatvédelmi gyakorlatát, amely a tervek szerint megnehezíti majd az androidos alkalmazások számára azon felhasználók nyomon követését, akik elutasítják a személyre szabott hirdetések megjelenítését. A változás ─ ami várhatóan 2021. végén lép életbe ─ lényege, hogy a fejlesztők nem fognak tudni hozzáférni a készülékek egyedi hirdetési azonosítójához (Advertising ID), ami helyett egy nullákból álló karaktersorozatot kapnak válaszul, ha a felhasználó leiratkozott a személyre szabott hirdetésekről. A keresőóriás ezidáig is lehetővé tette a felhasználók számára, hogy korlátozzák a hirdetésekhez használt nyomkövetést, azonban elemzésekhez, és csalások felderítéséhez továbbra is felhasználták a begyűjtött adatokat. Mivel a változtatások alapján erre a jövőben nem lesz mód, a Google egy alternatív megoldást tervez bemutatni, várhatóan júliusban. A cég a fejlesztőknek azt javasolja, hogy térjenek vissza a saját azonosítók használatához, amit megtehetnek, amennyiben az adatgyűjtés szerepel az alkalmazás adatvédelmi irányelveiben, és a begyűjtött információkat a Fejlesztői terjesztési megállapodás (Developer Distribution Agreement) szerint, valamint a területileg hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezelik.