Kanada: Szigorúbb szabályzás a politikai hirdetésekre vonatkozóan

 

A szövetségi választások előtt a Google az összes politikai témájú hirdetést letiltja Kanadában. A kanadai kormány még 2018 decemberében fogadta el azt a törvényjavaslatot, amely arra kényszeríti az online platformokat, hogy nyilvántartást vezessenek a választási időszakban közvetve vagy közvetlenül megjelenített politikai hirdetésekről. A törvényjavaslat elfogadását megelőzően a tech óriás módosítási javaslattal élt, arra hivatkozva, hogy a hirdetések nyomkövetése jelentős változtatásokat követelne a valós idejű Google Ads hirdetésaukciós rendszerben, ezért a megfelelés érdekében inkább tiltják az összes politikai tartalommal bíró hirdetést. A tavaly év végén elfogadott törvényjavaslat 2019. június 30-án, vagy még az előtt lép hatályba, így várhatóan a Google – amennyiben még nem tette meg – hamarosan módosításokat fog eszközölni hirdetési rendszerében.

(www.engadget.com)