A Google a harmadik féltől származó sütiken alapuló reklámozási rendszerét váltaná fel a FLoC (Federated Learning of Cohorts) szisztémával, amelynek lényege, hogy a felhasználókat online tevékenységük alapján kohorszokba (csoportokba) sorolná, amit a hirdetők felhasználhatnak tematizált reklámok megjelenítésére. A csoportba sorolás a felhasználók böngészési előzményei alapján zajlik, a Chrome böngésző FLoC komponense minden héten begyűjti és elemzi az adott heti böngésző history-t, majd egy FLoC csoport ID-t rendel a felhasználóhoz. A Google érvelése szerint mindez nagyobb anonimitást jelent majd a korábbi egyénre szabott célzott reklámozáshoz képest, azonban a még tesztelés alatt álló megoldás a magánszféra védelmében fellépő szervezetek részéről igen heves ellenkezést váltott ki. Ennek egyik éllovasa az Electronic Frontier Foundation (EFF) mellett a Chromium-alapú Brave böngésző, akik bejelentették, a FLoC komponenst tiltották a Brave böngésző asztali és androidos Nightly verziójában és nemsokára a stabil kiadásban is eszt etszik majd. Az Edge browser kapcsán szintén érintett Microsoft még nem foglalt egyértelműen állást a kérdésben.
Megemlítendő, hogy lépéseket tett a DuckduckGo is, ők egy Chrome kiegészítőt készítettek, amivel blokkolható a FLoC nyomkövetés. Az EFF pedig még egy külön oldalt is létrehozott, ahol Chrome felhasználók ellenőrizhetik, hogy a Google az ő böngészőjüket is felhasználja-e a Google a FLoC tesztelésére.