A Google késik az Apple App Store-os adatvédelmi címkék bevezetésével

 

Az Apple még tavaly jelentette be, hogy szeretné átláthatóbbá tenni az alkalmazások adatgyűjtési tevékenységét, így 2020. december 8-tól bevezetésre került az ún. adatvédelmi címkék (privacy labels) funkció az App Store-ban. Az adatvédelmi címkék arról tájékoztatják a felhasználót, hogy a letölteni kívánt alkalmazás milyen adatokat gyűjt a felhasználóról, és ezek hogyan kerülnek felhasználásra. A Fast Company egy friss publikációban azonban arról számolt be, hogy a Google alkalmazásai esetében még nem érhetők el ilyen információk, a cikk szerzője szerint pedig ennek egy lehetséges oka, hogy a tech óriás tart attól, hogy az alkalmazásai által gyűjtött adatok számossága negatív visszhangot kap a felhasználóktól és a sajtótól. A TechCrunch vizsgálódott az ügyben, amely során kiderült, hogy messze nem a Google az egyetlen cég, amely késlekedik az Apple új irányelvének történő megfeleléssel. Ebben közrejátszhat az is, hogy egyes szolgáltatók az év végén, illetve az év elején ritkábban, vagy egyáltalán nem adnak ki frissítéseket, hogy csökkentsék az ünnepi szezonban felmerülő hibák bekövetkezésének esélyét, mivel ilyenkor jelentősen kisebb létszámú a hibaelhárító személyzet áll rendelkezésre. A Google szóvivője szerint a cég legkésőbb január második hetétől bevezeti az adatvédelmi címkéket.

(techcrunch.com)