„Agresszív” adatgyűjtés miatt kapott bírságot az Apple és a Google

 

Az Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM) olasz verseny‑ és piacfelügyeleti trösztellenes hatóság 10 millió eurós bírságot szabott ki a két techóriásra, a cégek „agresszív” adatgyűjtési gyakorlatai miatt, valamint amiért nem adnak egyértelmű tájékoztatást a személyes adatok kereskedelmi célú felhasználására vonatkozóan.

Az AGCM által felhozott érvek szerint mindkét cég lényeges információkat hagy ki a felhasználói fiókok létrehozása során megismerhető adatkezelési tájékoztatóból arra vonatkozóan, hogy milyen adatokat gyűjtenek, és azokat hogyan használják fel. Csupán azt hangsúlyozzák, hogy a személyes adatok gyűjtése a szolgáltatások és a felhasználói élmény javítása érdekében történik. A Google felhasználók az alapértelmezett beállítás szerint elfogadják az adataik kereskedelmi célú gyűjtését, felhasználását és továbbítását, és bár módosíthatják ezeket a beállításokat, a Hatóság szerint sokan ismerethiány vagy hanyagság miatt nem teszik. Az Apple esetében pedig csak arra van lehetősége a felhasználóknak, hogy elfogadják, vagy elutasítsák adataik kereskedelmi célú felhasználását, aminek következtében sokan inkább elfogadják, mintsem, hogy az negatív hatást gyakoroljon az Apple szolgáltatásokra. Az Apple elmondása szerint fellebbez a döntés ellen, a Google viszont még nem reagált a témával kapcsolatos megkeresésekre.

Az Apple az Amazonnal is osztozkodhat egy súlyos bírságon, ugyanis az AGCM kedden 68,7 millió eurós büntetést szabott ki Európai Unió működéséről szóló szerződés 101. cikkének megsértése miatt.

(bleepingcompuet.com)