Agresszív reklámok okoznak bosszúságot több százmillió android felhasználónak

 

Az elmúlt évben több, mint 440 millió Android felhasználó töltött le olyan alkalmazást a Google Play Store-on keresztül, amelyek tartalmazták az alkalmazáson kívüli hirdetéseket megjelenítő BeiTaPlugin nevű programkönyvtárat. A 2018-as megjelenésű, fejlesztői körökben nagy népszerűségnek örvendő SDK kezdetben pontosan azt nyújtotta, amit ígért, azaz lehetővé tette az egyszerű és automatizált hirdetések alkalmazásokon belül történő megjelenítését. Ez év februárjában és márciusában azonban a BeiTaPlugint tartalmazó appok felhasználói egyre gyakrabban szembesültek olyan hirdetésekkel, amelyek blokkolták a telefonkészülékek képernyőjéhez vagy egyes szolgáltatásokhoz való hozzáférést, ellehetetlenítve a beérkező hívások fogadását, vagy más alkalmazások megnyitását. A fejlesztők feltételezhették, hogy a program „új funkciója” nem feltétlenül nyeri majd el a felhasználók tetszését, ugyanis azt több praktikával kívánták leplezni, például azzal, hogy a hirdetések csak 24 órás késleltetéssel jelentek meg, ami rendkívüli módon megnehezítette a reklámok forrásának beazonosítását. A probléma mintegy 238 alkalmazást érint, a teljes lista itt érhető el. Javasolt az applikációk friss ─ BeiTaPlugin kódot már nem tartalmazó ─ verziójára történő átállás, vagy az alkalmazások eltávolítása.

(www.zdnet.com)