Az Apple korlátozná az online hirdetések segítségével történő profilalkotást

 

Az Apple a közeljövőben új technikai megoldást vezet be a Safari böngészőben, a nyomkövető sütik (tracking cookies) használatával történő felhasználói profilalkotás megakadályozására. A tech óriás egy szerdai blog bejegyzésében arról írt, hogy a hirdetőknek nem szükséges személyhez kötniük a vásárlásokat, elegendő annyit tudniuk, hogy valaki egy hirdetésre kattintva egy online áruházban vásárolt valamit, ezáltal védve a felhasználók identitását, miközben a hirdetőknek sem kell lemondaniuk a hatékony hirdetési kampányokról. A „Privacy Preserving Ad Click Attribution” névre keresztelt technológia mindezt négy fő intézkedéssel valósítaná meg: a kampányazonosító számok korlátozásával meg kívánja akadályozni, hogy a hirdetők egyedi követési kódokat rendeljenek hozzá a felhasználókhoz; a hirdetésekre történő kattintások mérését kizárólag azon weboldalak számára engedélyezné, amelyeken elhelyezték magát a hirdetést. A felhasználók aktuális tevékenységének elrejtése érdekében a böngésző két napos késleltetéssel küldené meg a hirdetésre történő kattintások adatait; valamint a böngészőn limitálhatóvá tenné, hogy a hirdetők és a kereskedők mennyi adathoz férhetnek hozzá.

(techcrunch.com)