A légiközlekedés sérülékeny az új generációs kibertámadásokkal szemben

A légiközlekedés-biztonsági testület szerint a természeti katasztrófák után a kibertámadások jelentik a második legnagyobb veszélyt a légitársaságokra nézve.

A behatolás tesztelő szakember Ty Miller, a héten az AVSEC 2011 konferencián szólalt fel, beszédében kitért rá, a bűnözők egy speciálisan elkészített káros szoftver segítségével távolról átvehetik az irányítást a fedélzeti elektronikai eszközök felett, beleértve a navigációs vagy az automata ütközés elkerülő rendszer is.

Miller a konferencián a Stuxnet féreg speciális ipari rendszereket célzó jellegéről is beszélt, amely térdrekényszerített egy urándúsító üzemet Iránban.

http://www.itnews.com.au/News/252981,hacker-avionics-vulnerable-to-next-gen-attacks.aspx


Legfrissebb sérülékenységek
CVE-2024-53104 – Linux Kernel sérülékenysége
CVE-2020-15069 – Sophos XG Firewall Buffer Overflow sebezhetősége
CVE-2020-29574 – CyberoamOS (CROS) SQL Injection sebezhetősége
CVE-2024-21413 – Microsoft Outlook Improper Input Validation sebezhetősége
CVE-2022-23748 – Dante Discovery Process Control sebezhetősége
CVE-2025-0411 – 7-Zip Mark of the Web Bypass sebezhetősége
CVE-2025-0994 – Trimble Cityworks Deserialization sebezhetősége
CVE-2024-45195 – Apache OFBiz Forced Browsing sebezhetősége
CVE-2024-29059 – Microsoft .NET Framework Information Disclosure sebezhetősége
CVE-2018-9276 – Paessler PRTG Network Monitor OS Command Injection sebezhetősége
Tovább a sérülékenységekhez »