Gyakran hallunk arról, hogy a kiberbiztonság kapcsán mennyire fontos a tudatos digitális eszközhasználatra való érzékenyítés, ám arról már jóval kevesebbet esik szó, hogy a jó gyakorlatokat hogyan érdemes kommunikálni a felhasználók felé, hogy az elérje a megfelelő hatást. Heti tippünkben ehhez szeretnénk segítséget nyújtani.
A tapasztalatok szerint a rossz felhasználói beidegződések ─ például a reflexszerű kattintás ─ megváltozásához nem elegendő felhívni a figyelmet a veszélyekre, csak alaposan megtervezett kampányokkal érhetjük el a célt. Ehhez biztosít segítséget az Európai Uniós Kiberbiztonsági Ügynökség (ENISA) AR-in-a-Box (Awareness Raising in a Box) című friss eszköztárával, amely elméleti és gyakorlati tudást ad awareness kampányok sikeres lebonyolításához. Az eszköztár közintézmények, alapvető szolgáltatást nyújtó szolgáltatók, óriás multicégek és KKV-k számára is jól hasznosítható információkat tartalmaz.
A csomag tartalma:
- Útmutató egy egyéni figyelemfelkeltő program felépítéséhez szervezeten belüli felhasználásra;
- Útmutató a külső érdekelt feleket célzó figyelemfelkeltő kampányok létrehozásához;
- Iránymutatás a célközönségnek leginkább megfelelő eszközök és csatornák kiválasztásához;
- Útmutató a megfelelő mutatók kiválasztásához és a kulcsfontosságú teljesítménymutatók kidolgozásához egy program vagy kampány értékeléséhez;
- Útmutató a kommunikációs stratégia kialakításához, amely elengedhetetlen a tudatosságnövelési célok eléréséhez;
- Egy figyelemfelkeltő játék, különböző változatokban és stílusokban, valamint egy ehhez kapcsolódó útmutató;
- Egy tudatosságnövelő kvíz.
A segédletek az ENISA honlapján itt érhetők el.