A légiközlekedés sérülékeny az új generációs kibertámadásokkal szemben

A légiközlekedés-biztonsági testület szerint a természeti katasztrófák után a kibertámadások jelentik a második legnagyobb veszélyt a légitársaságokra nézve.

A behatolás tesztelő szakember Ty Miller, a héten az AVSEC 2011 konferencián szólalt fel, beszédében kitért rá, a bűnözők egy speciálisan elkészített káros szoftver segítségével távolról átvehetik az irányítást a fedélzeti elektronikai eszközök felett, beleértve a navigációs vagy az automata ütközés elkerülő rendszer is.

Miller a konferencián a Stuxnet féreg speciális ipari rendszereket célzó jellegéről is beszélt, amely térdrekényszerített egy urándúsító üzemet Iránban.

http://www.itnews.com.au/News/252981,hacker-avionics-vulnerable-to-next-gen-attacks.aspx


Legfrissebb sérülékenységek
CVE-2024-53104 – Linux Kernel sérülékenysége
CVE-2010-3765 – Mozilla Multiple Products RCE sérülékenysége
CVE-2013-3918 – Microsoft Windows Out-of-Bounds Write sérülékenysége
CVE-2025-27915 – Synacor Zimbra Collaboration Suite (ZCS) Cross-site Scripting sérülékenysége
CVE-2010-3962 – Microsoft Internet Explorer Uninitialized Memory Corruption sérülékenysége
CVE-2021-22555 – Linux Kernel Heap Out-of-Bounds Write sérülékenysége
CVE-2025-4008 – Smartbedded Meteobridge Command Injection sérülékenysége
CVE-2015-7755 – Juniper ScreenOS Improper Authentication sérülékenysége
CVE-2017-1000353 – Jenkins RCE sérülékenysége
CVE-2014-6278 – GNU Bash OS Command Injection sérülékenysége
Tovább a sérülékenységekhez »