Az elmúlt időszakban az Eset antivírus cég egy viszonylag új támadási csomagot azonosított, amely a szteganográfián alapul. A támadók a rosszindulatú kódot egy képbe, például egy online reklámba rejtve juttatják el az áldozatuknak.
A támadók a rosszindulatú kódot a kép alfa-csatornában rejtik el, amely a rendeltetésszerű működés során a kép pixelenkénti átláthatósági információit tartalmazza. A szeganográfiai módszerrel módosított kép optikailag alig különbözik az eredetitől. A látszólag ártalmatlan hirdetés egy JavaScript kódot is tartalmazhat, amely a böngésző Flash plug-injának sérülékenységét kihasználva (CVE-2015-8651, CVE-2016-1019, CVE-2016-4117) futhat le és fertőzhet az érintett renszeren. Az exploit kit szinte mindig a jól ismert biztonsági réseket kísérli meg kihasználni, és az esetek többségében sikeresen teszi is ezt.
Az ilyen és ehhez hasonló támadások kiküszöbölésére érdemes rendszeresen frissíteni a szoftvereket.
Hivatkozások: