Hogyan ne kezeljük az adatvesztést

Sok cégnél az a bevett gyakorlat mind a mai napig, hogy amint ügyfél adatok kiszivárgására derül fény, megnyomják a pánik gombot és amilyen gyorsan csak képesek rá értesítik a történtekről az ügyfeleket. Márpedig ez egyáltalán nem a legjobb megoldás..

A Ponemon Intézet nyilvánosságra hozott egy kutatást, amiben azt vizsgálták, mivel érünk el nagyobb hátrányt és veszteséget: ha azonnal értesítjük ügyfeleinket az adatvesztésről vagy ha kivárunk és lassan hívjuk fel rá a figyelmet.

A kutatás kimutatta, hogy 54%-al több költséget generál az adatvesztésről való értesítés azon cégeknek akik azonnal értesítik az áldozatokat, mint azon cégeknek, akik lassabban foglalkoznak az ügyfelek tájékoztatásával.

http://infoworld.com/t/security/how-not-handle-data-breach-992 
http://www.symantec.com/content/en/us/about/media/pdfs/symantec_ponemon_data_breach_costs_report.pdf 


Legfrissebb sérülékenységek
CVE-2024-53104 – Linux Kernel sérülékenysége
CVE-2025-29824 – Microsoft Windows Common Log File System (CLFS) Driver Use-After-Free sérülékenysége
CVE-2024-48887 – Fortinet FortiSwitch sérülékenysége
CVE-2025-31489 – MinIO sérülékenysége
CVE-2025-31161 – CrushFTP Authentication Bypass sebezhetősége
CVE-2025-2704 – OpenVPN sebezhetősége
CVE-2025-22457 – Ivanti Connect Secure, Policy Secure and ZTA Gateways Stack-Based Buffer Overflow sebezhetősége
CVE-2025-30401 – WhatsApp for Windows sérülékenysége
CVE-2025-24228 – Apple sebezhetősége
CVE-2025-24097 – Apple sebezhetősége
Tovább a sérülékenységekhez »