Az év IT biztonsági kisfilmje videópályázat 2021

 

A videópályázat lezárult.

Ezúton gratulálunk a pályázóknak a színvonalas pályamunkákhoz!

A videópályázat végredménye az alábbiak szerint alakult:

I.helyezett: Arany5-ös csapat – Internetbiztonság Gyerekfejjel
II. helyezett: Trojan Rabbit – Az Internetes Biztonságról Kevesebb Mint 4 Perc Alatt
III. helyezett: Királyguru – KiberMível

A II. kategóriában (középiskolások):
I.helyezett: Márkus Marcell – Ev3rything is c0nnect3d
II. helyezett: Hazafi Gergő – Kiberotthon
III. helyezett: Tudd, ha baj van! – Tudd, ha baj van!

 

 

UPDATE

A nagy érdeklődésre való tekintettel, meghosszabbításra kerül az Év IT biztonsági videópályázata, amelynek értelmében a pályaművek új benyújtási határideje: 2021. október 9.

Ennek hatására az elődöntő kiértékelése, és a továbbjutó csapatok kihirdetése 2021. október 15-ig történik meg, az online döntő pedig 2021. október 12-vel veszi kezdetét.

Pályázati kiírás, tájékoztató

I) A pályázat célja

1. A Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet (továbbiakban: Szervező) videó pályázatot hirdet IT biztonsági tudatosítási célzattal. A pályázat az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM) során megvalósuló, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat által szervezett CyberSec Nemzeti Kiberbiztonsági Konferencia közvetett elemeként kerül meghirdetésre.

2. A Szervező elsődleges célja, hogy felhívja a figyelmet az Európai Kiberbiztonsági Hónap kampányához tartozó üzenetekre és az IT biztonsági tudatosítás fontosságára.

3. A Szervező célul tűzte ki továbbá, hogy aktív szerepet vállal a fiatalok digitiális szemléletformálásában, valamint, hogy támogassa az IT biztonság iránt elkötelezett fiatal tehetségeket.

4. A kiberbiztonság közös érdek és közös felelősség.

II) A pályázók köre

5. I. kategória: általános iskolák csapatai. (Az általános iskolák 7-8. osztályos tanulói maximum 5 fős csapatban indulhatnak, és a csapattagoknak ugyanazon oktatási intézményben kell folytatniuk tanulmányaikat. A pályázatban való részvételhez egy kapcsolattartó / felkészítő pedagógus megnevezése is szükséges.)

6. II. kategória: középiskolás tanulók. (Egyéni és csapat nevezésre is van lehetőség.
A csapatok maximális létszáma 3 fő, a csapattagoknak nem szükséges ugyanazon oktatási intézményben tanulniuk.)

III) A pályaművek témái

7. A pályaművek az idei Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM) témakörei valamelyikéről szólhatnak:

  • Kiberbiztonsági elsősegély, azaz mit kell tenni kibertámadás esetén;
  • Kiberbiztonság otthon, avagy legyen kiberbiztonság(os) otthon.

IV) A pályaművekre vonatkozó követelmények

8. A sikeres pályázáshoz a pályaműveknek minden alább felsorolt követelménynek meg kell felelniük. Amennyiben a pályázók valamelyik követelményi kritériumot nem teljesítik, abban az esetben a pályázatra való jelentkezés nem érvényes.

9. A pályázatra videókkal és animációkkal lehet nevezni.

10. A pályaművek hosszukat tekintve 2-4 percesek lehetnek.

11. A pályaművek felbontása legalább 1280×720 (HD), MP4 formátumú, 10-es bitrátájú legyen.

12. A pályázók csak saját alkotással pályázhatnak, a beküldött pályamű nem sértheti más szerzői jogait, védjegy és egyéb szellemi alkotáshoz fűződő jogait.

13. A pályaműveknek alkalmasnak kell lenniük közösségi média felületeken (Facebook, Instagram és YouTube) való publikálásra: további szerkesztési munkálatok nélkül, minden vonatkozó kritérium szerint.

V) A pályázat ideje és a pályaművek beküldési módja

14. A pályaműveket 2021. június 25-e 12:00 óra és 2021. szeptember 25-e 12:00 óra között lehet beküldeni a palyazat@nki.gov.hu e-mail címre. A 2021. szeptember 25-e 12:00 óra után beérkezett pályázatokat nem áll módunkban elfogadni.

15. A beküldéshez javasoljuk a We transfer fájlküldő szolgáltatás használatát. (Különféle „drive” és felhőszolgáltatások igénybevételét nem javasoljuk)

16. A pályaművek beküldése akkor válik érvényessé, amennyiben a jelentkezők minden releváns iratot (Hozzájáruló Nyilatkozat és Jelentkezési lap) pontosan és maradéktalanul kitöltve küldtek meg a Szervezőnek.

VI) Részvételi feltételek

17. A pályázati kiírást és az adatvédelmi tájékoztatót minden résztvevőnek a pályázatra történő jelentkezés előtt meg kell ismernie, és el kell fogadnia.

18. A pályázatra való jelentkezéssel a résztvevők kijelentik, hogy megismerték és elfogadták a szabályzatot és a tájékoztatót.

19. A részvétel további feltétele megegyezik az IV/8. és az V/16. pontokban leírtakkal.

20. Egy személy a pályázatra csak egyszer, egy csapat tagjaként ─ vagy a II. kategória esetén akár egyéniben ─ nyújthat be pályaművet.

21. Egy oktatási intézmény több csapatot is indíthat.

VII) A pályázat fordulói

22. A pályázat két online fordulóból (elődöntő és döntő) áll.

23. Az elődöntő során egy 6 fős szakmai zsűri, előre meghatározott pontozási rendszer segítségével rangsorolja az alkotásokat. (Lásd: VIII – A pályázat elbírálása)

24. A fenti kritériumok alapján kategóriánként a 3-3 legtöbb pontot gyűjtő pályamű jut be a döntőbe.

25. Amennyiben valamelyik döntőbe jutó pályázó nem kíván részt venni a fináléban, akkor a helyeket a pályaművek helyezésének sorrendjében a Szervező folyamatosan feltölti (döntők feltöltése).

26. Az elődöntő kiértékelése, és a továbbjutó csapatok kihirdetése 2021. október 04-ig történik meg.

27. A Szervező ─ online döntő keretei között ─ a legjobb 3-3 pályaművet a továbbjutó csapatok kihirdetését követően saját Facebook és Instagram felületén publikálja, abból a célból, hogy ─ egy előre meghatározott időintervallum során ─ a platformok felhasználói és a szakmai zsűri közösen, 50-50%-os súlyozási arányban döntsön a dobogós helyezésekről (Lásd: VIII. – A pályázat elődöntőjének elbírálása).

28. A döntős pályaművek eredményhirdetésére (és díjátadójára) a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat által szervezett CyberSec2021 Nemzeti Kiberbiztonsági Konferencián kerül sor, ahol a döntős alkotások is levetítésre kerülnek.

VIII) A pályázat elődöntőjének elbírálása

29. Az elődöntő során a szakmai zsűri az alábbi szempontok figyelembevételével rangsorolja az érvényes jelentkezéshez kötődő pályaműveket:

    • a pályamű tartalma, a választott témákhoz kapcsolódó relevanciája;
    • a pályamű IT biztonsági tudatosítási (szakmai) üzenete, hitelessége;
    • a megvalósítás ötletessége;
    • technikai kritériumok: képminőség, hangminőség, a vágás minősége, felirat esetén annak helyes időbeli kódolása.

30. A zsűritagok ─ a fenti szempontokat ─ egy 1-5-ig terjedő skálán pontozzák, ami azt jelenti, hogy egy beadott pályaműre ─ zsűritagonként ─ maximálisan 20 pont adható. Kategóriánkként a 3-3 legtöbb pontot szerző csapat jut be a döntőbe. Pontegyenlőség esetén az első két kritériumra adott pontszám súlyozásával kerül meghatározásra az eredmény oly módon, hogy a relevancia 3x-os, a hitelesség 2x-es értékkel kerül beszámításra. Ha a súlyozott számítás sem vezet döntésre, a zsűri egyszerű konszenzussal határoz.

IX) A pályázat döntőjének elbírálása, a végeredmény kialakulása

31. A döntő során a szakmai zsűri és a VII/27. pontban megnevezett közösségi portálok felhasználóinak szavazatai az alábbiak szerint képezik az 50-50 százalékos arányt.

32. A döntős pályaművek esetén a szakmai zsűri – az elődöntő során alkalmazott pontozást alkalmazva ─ konszenzusos döntést hoz. Ezek alapján a legjobbnak vélt pályamű a döntőben 3 pontot kap, a második legjobbnak ítélt alkotás 2 pontot kap, a harmadik legjobb pályamű 1 pontot kap a szakmai zsűritől. Így a zsűri által összesen maximum 6 pont osztható ki.

33. A döntős pályaművek vonatkozásában a közösségi portálok felhasználói a publikált alkotások kedvelésével (lájkolásával) fejezhetik ki szimpátiájukat. A pályaművekre érkezett kedvelések egyben szavazatnak is minősülnek.

34. A Facebook és az Instagram kedvelések / szavazatok összeadódnak.

35. A közösségi platformokon legtöbb kedvelést begyűjtő pályamű 3 pontot kap, a második legtöbb kedveléssel rendelkező alkotás 2 pontot kap, a harmadik legtöbb lájkot kapó mű 1 pontot kap. Így a felhasználók által összesen maximum 6 pont osztható ki.

36. A döntő végső sorrendje a szakmai zsűri által kiosztott 6 pont és a közösségi média felületein leadott szavazatok alapján kiosztott 6 pont összegével alakul ki. Pontegyenlőség esetén a VIII/30. pontban ismertetett módon történik a végső helyezési sorrend meghatározása.

37. A döntőben egy pályamű maximum 6 pontot szerezhet.

X) A pályázat díjazása

38. A zsűri külön kategóriánként, az általa megfelelő színvonalúnak értékelt filmet / animációt készítő pályázók közül az első három helyezettet részesíti díjazásban az alábbiak szerint.

I.                 kategória

1. helyezett 5 laptop csomag az iskolának + egyéni nyeremény
2. helyezett 3 laptop csomag az iskolának + egyéni nyeremény
3. helyezett 2 laptop csomag az iskolának + egyéni nyeremény

 

II.                 kategória

1. helyezett Nagy médiacsomag*
2. helyezett Közepes médiacsomag*
3. helyezett Kezdő médiacsomag*
  • *A „Nagy Médiacsomag” taralma: 1 db 4K-s videó kamera + kameraállvány, 1db akciókamera (GoPro) + 1 db univerzális vezeték nélküli mikrofon + 1 db LED körfény.
  • *A „Közepes Médiacsomag” taralma: 1 db 4K-s videó kamera + 1 db univerzális vezeték nélküli mikrofon + 1 db LED körfény.
  • *A „Kezdő Médiacsomag” taralma: 1db akciókamera (GoPro) + 1 db univerzális vezeték nélküli mikrofon + 1 db LED körfény.

39. A döntő díjazásának vonatkozásában a szervező a változtatás jogát fenntartja.

XI) Kiegészítő információk

40. A videókon szereplő tartalomért a pályázó vállalja a felelősséget, az ebből eredő esetleges jogi vagy anyagi következményeket is ő viseli. Ezért a pályázatra jelentkezéssel a pályázó jelen kiírásban foglaltakat elfogadja, egyben elismeri, hogy a videó szerzői és/vagy közzétételének jogával rendelkezik, továbbá a videón esetlegesen szereplők engedélyének birtokában van. Mivel a Pályázat kiírójának a nyilatkozat valóságtartalmát ellenőrizni nem áll módjában, így amennyiben személyiségi vagy szerzői jogok vonatkozásában harmadik személynek a képekkel kapcsolatban bármilyen kifogása merülne fel, az ezzel kapcsolatos felelősség teljes egészében a pályázót terheli.

41. Amennyiben a pályázat során bizonyítottan olyan technikai vagy biztonsági probléma merül fel, amely csalásra adhat lehetőséget, a Szervező fenntartja a jogot, hogy a pályázatot szüneteltesse vagy törölje.

42. Amennyiben a pályázat tartama során bármely résztvevővel kapcsolatban csalás lehetősége vagy ténye merül fel, a Szervező fenntartja a jogot, hogy a pályázót azonnali hatállyal kizárja a pályázaton történő részvételből, és minden hozzá kötődő, benyújtott pályázati anyagot töröljön.

43. A pályázók elfogadják, hogy a pályázaton való részvétel során a jelen pályázati kiírásban foglaltak bárminemű megszegésével a Szervező számára okozott kárért teljes körű felelősséggel tartoznak.

44. A Szervező a pályázatban való részvétel lehetőségét a jelen kiírás megszegése esetén bármely résztvevőtől megvonhatja.

45. A pályázók a pályázatban való részvétellel együtt jelen pályázati kiírás rendelkezéseit is elfogadják.

46. Az ECSM-ről további fontos információk https://cybersecuritymonth.eu/about-ecsm/, https://kiberhonap.hu/ és a https://nki.gov.hu/ weboldalakon, valamint a Szervező Facebook oldalán https://www.facebook.com/nki.gov.hu/ találhatóak.

47. A pályázattal kapcsolatban felmerült bármilyen kérdés esetén a Szervezőtől a palyazat@nki.gov.hu e-mail címen kérhető felvilágosítás.