Fogyasztóvédők támadják a közösségi médiákat adatvédelmi hiányosságaik miatt

Egy friss német fogyasztóvédelmi tanulmány megállapításai alapján a vonatkozó adatvédelmi szabályok ellenére a közösségi hálók felhasználói kevés kontrollt gyakorolhatnak saját adataik kezelése kapcsán. A Facebook, Instagram, WhatsApp, Twitter, Snapchat és LinkedIn vonatkozásában egyik fő kritikaként fogalmazódott meg, hogy az előírások ellenére az adatvédelmi alapbeállítások nem minden esetben a fogyasztók érdekeinek megfelelően kerültek kialakításra. Mindazonáltal pozitív példaként megemlítendő, hogy a tanulmány szerint a Pinterest és a YouTube döntően megfelelő módon hajtják végre a felhasználókat védő adatvédelmi intézkedéséket. A fogyasztóvédők szintén problematikusnak látják a felhasználók mobiltelefonszámának bekérésének gyakorlatát, mivel egy adott telefonszámhoz a rendszerek hozzá tudják rendelni a felhasználó által megadott különböző e-mail címeket, lehetővé téve a tudtukon kívüli egyértelmű beazonosításukat.