Biztos a szolgáltatóm keres telefonon?

 

A social engineering, azaz a pszichológiai manipulációra épülő támadások célja, hogy az áldozattól érzékeny adatokat csaljanak ki. Ennek egyik eszköze, hogy a támadók telefonhíváson keresztül érik el az áldozatot.

Ennek a támadási módszernek a lényege, hogy a hívott fél a gyors kommunikáció során, hirtelen döntésektől vezérelve nagyobb valószínűséggel oszt meg bizalmas adatokat, mielőtt megbizonyosodna arról, hogy a hívó valójában jogosult-e az információk elkérésére és megismerésére. Az FBI nemrég arra figyelmeztetett, hogy az ilyen csaló hívások száma megemelkedőben van!

Amennyiben egyik szolgáltatónk adategyeztetési szándékkal keres meg bennünket, minden esetben kezeljük higgadtan és kellő körültekintéssel a hívást. Fontos tudnunk, hogy nem vagyunk kötelesek telefonon keresztül megadni adatainkat. Hiába sürgetnek bennünket, lassítsunk a tempón és alaposan gondoljuk át: mit és miért kérnek tőlünk.

Ne feledjük: minél sürgetőbb a hívás, annál gyanúsabb!

Ahhoz, hogy megtudja, milyen jó gyakorlatot alkalmaz egy NBSZ NKI munkatárs ilyen helyzetben, hallgassa  meg a KIBERTÁMADÁS! podcast Adathalászat veszélyei című epizódját!