Hogyan védhetjük meg magunk a Binance Support nevével visszaélő csalók ellen?

Intézetünkhöz több bejelentés is érkezett a Binance Support nevével visszaélő, kriptovalutákkal kapcsolatos csalásokról. A Binance napjaink egyik legnépszerűbb kriptovaluta tőzsdéje, amely lehetőséget biztosít például kriptovaluták vásárlására, eladására és befektetések lebonyolítására is.

A csalók feltehetőleg egy gyanús bejelentkezési próbálkozás kapcsán veszik fel a kapcsolatot a gyanútlan áldozatokkal e-mailen keresztül, ahol egy „ügyfélszolgálati” telefonszám felhívására ösztönzik őket. A telefonhívás során a támadók hivatalos, professzionális képet mutatnak magukról, bejelentkezéshez szükséges adatokat nem kérnek el, de ösztönzik a „TrustWallet” nevű alkalmazás letöltését és a kriptovaluták erre a platformra való átküldését. A csalók célja feltételezhetően az, hogy rávegyék az áldozatot kriptoeszközeinek egy általuk létrehozott hamis tárcára való átutalására.

Hogyan ismerhetjük fel a csalókat?

Szerencsére az ilyen jellegű csalások elkerülhetők egy egyszerű szabály követésével: ha a support nem a vállalat saját applikációján keresztül próbál kapcsolatba lépni velünk, akkor feltehetőleg nem ők állnak a megkeresés mögött.

A Binance hivatalos weboldalán található információk alapján a kriptokereskedelmi vállalat ügyfélszolgálati csapata kizárólag az applikáción belül elérhető Support Chat-en keresztül kommunikál az ügyfelekkel! Amennyiben valaki e-mailben, telefonon vagy egyéb külsős platformon (pl. Telegram, WhatsApp) keresztül próbál velünk kapcsolatba lépni, legyünk óvatosak!

(A hivatalos Binance Support elérése forrás: https://www.binance.com)

Mit tehetünk a csalás megelőzése érdekében?

Probléma esetén kizárólag a Binance hivatalos weboldalán és elérhetőségein keresztül vegyük fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal!

Telefonos megkeresésre csak abban az esetben kerüljön sor, ha azt előzetesen egyeztettük az alkalmazáson belül elérhető hivatalos chatfelületen keresztül!

Mindig figyeljünk a gyanús jelekre!

Legyünk különösen óvatosak, ha az ügyfélszolgálati munkatárs sürgető, nyomást gyakorló hangnemben kommunikál, vagy arra próbál rávenni, hogy kriptotárcánk tartalmát átutaljuk, illetve kiürítsük. Ha a fiók azonnali zárolásával fenyeget, érdemes azonnal megszakítani a hívást, és a Binance hivatalos csatornáin keresztül megerősítést kérni a probléma valódiságáról!

Használjuk a Binance Verify eszközt!

A Binance rendelkezik egy külön, kifejezetten az adathalász csalások elkerülésére létrehozott platformmal, a „Binance Verify”-al. Ha gyanús e-mailt kapunk, vagy szokatlan kérés érkezik, ellenőrizhetjük annak hitelességét mindössze néhány egyszerű lépésben: a keresőbe bemásoljuk az e-mailben érkezett telefonszámot/Telegram nevet/weboldal címét stb., majd a legördülő fül segítségével kiválasztjuk a megfelelő opciót. A „Search” gomb megnyomásával az eszköz ellenőrzi, hogy a megadott adatok ténylegesen hivatalos Binance forrásból származnak-e.

(A Binance Verify eszköz és használata
Forrás:
https://www.binance.com/en/official-verification)

Hitelesítsük Binance fiókjainkat!

A kriptokereskedelmi vállalat lehetőséget biztosít felhasználói fiókunk hitelesítésére az úgynevezett KYC (Know Your Customer – Ismerd meg ügyfeled) eljárás keretében. Ennek során hivatalos személyazonosító okmányok – például személyi igazolvány vagy útlevél – benyújtásával igazolhatjuk személyazonosságunkat, amely így hivatalosan összekapcsolódik fiókunkkal. A hitelesítés extra biztonsági réteget jelent, hiszen így a fiókhoz való hozzáférés kizárólag a regisztrált, ellenőrzött felhasználóhoz köthető. Ez különösen fontos lehet vitás vagy gyanús esetekben, mivel jelentősen megnehezíti, hogy illetéktelen személyek férjenek hozzá az eszközeinkhez a megadott személyazonosító okmányok hiányában.

(A Binance Verify eszköz és használata
Forrás:
https://www.binance.com/en/official-verification)

Használjunk kétfaktoros hitelesítést!

A Binance lehetőséget biztosít a 2FA beállítására, amely jelentősen növeli a fiók biztonságát azáltal, hogy a jelszón túl egy második hitelesítési lépést is megkövetel a bejelentkezés során. Ez a második faktor lehet például egy authentikátor alkalmazás (Google Authenticator vagy Binance Authenticator), egy biometrikus azonosító (ujjlenyomat vagy arcfelismerés), vagy egy egyszeri kód SMS-ben vagy e-mailben. Ennek hiányában a támadók – még ha meg is szerzik a jelszavunkat – nem tudnak belépni a fiókba, mivel a második hitelesítési tényező nélkülözhetetlen a hozzáféréshez.

Fontos, hogy mindig körültekintően járjunk el, amikor digitális vagyonunk biztonságáról van szó. Manapság egyre gyakoribbak a megszemélyesítéssel történő csalások a különböző platformokon, így fontos, hogy probléma esetén mindig győződjünk meg arról, hogy a hivatalos ügyfélszolgálattal állunk-e kapcsolatban! Javasoljuk, hogy kizárólag a hivatalos weboldalon feltüntetett elérhetőségeket használjuk ilyen jellegű problémák esetén!

A pénzügyi csalások elkerüléséhez további információt a KiberPajzs oldalán találhatunk.