Intézetünkhöz több bejelentés is érkezett a Binance Support nevével visszaélő, kriptovalutákkal kapcsolatos csalásokról. A Binance napjaink egyik legnépszerűbb kriptovaluta tőzsdéje, amely lehetőséget biztosít például kriptovaluták vásárlására, eladására és befektetések lebonyolítására is.
A csalók feltehetőleg egy gyanús bejelentkezési próbálkozás kapcsán veszik fel a kapcsolatot a gyanútlan áldozatokkal e-mailen keresztül, ahol egy „ügyfélszolgálati” telefonszám felhívására ösztönzik őket. A telefonhívás során a támadók hivatalos, professzionális képet mutatnak magukról, bejelentkezéshez szükséges adatokat nem kérnek el, de ösztönzik a „TrustWallet” nevű alkalmazás letöltését és a kriptovaluták erre a platformra való átküldését. A csalók célja feltételezhetően az, hogy rávegyék az áldozatot kriptoeszközeinek egy általuk létrehozott hamis tárcára való átutalására.
Hogyan ismerhetjük fel a csalókat?
Szerencsére az ilyen jellegű csalások elkerülhetők egy egyszerű szabály követésével: ha a support nem a vállalat saját applikációján keresztül próbál kapcsolatba lépni velünk, akkor feltehetőleg nem ők állnak a megkeresés mögött.
Mit tehetünk a csalás megelőzése érdekében?
Probléma esetén kizárólag a Binance hivatalos weboldalán és elérhetőségein keresztül vegyük fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal!
Telefonos megkeresésre csak abban az esetben kerüljön sor, ha azt előzetesen egyeztettük az alkalmazáson belül elérhető hivatalos chatfelületen keresztül!
Mindig figyeljünk a gyanús jelekre!
Legyünk különösen óvatosak, ha az ügyfélszolgálati munkatárs sürgető, nyomást gyakorló hangnemben kommunikál, vagy arra próbál rávenni, hogy kriptotárcánk tartalmát átutaljuk, illetve kiürítsük. Ha a fiók azonnali zárolásával fenyeget, érdemes azonnal megszakítani a hívást, és a Binance hivatalos csatornáin keresztül megerősítést kérni a probléma valódiságáról!
Használjuk a Binance Verify eszközt!
A Binance rendelkezik egy külön, kifejezetten az adathalász csalások elkerülésére létrehozott platformmal, a „Binance Verify”-al. Ha gyanús e-mailt kapunk, vagy szokatlan kérés érkezik, ellenőrizhetjük annak hitelességét mindössze néhány egyszerű lépésben: a keresőbe bemásoljuk az e-mailben érkezett telefonszámot/Telegram nevet/weboldal címét stb., majd a legördülő fül segítségével kiválasztjuk a megfelelő opciót. A „Search” gomb megnyomásával az eszköz ellenőrzi, hogy a megadott adatok ténylegesen hivatalos Binance forrásból származnak-e.
(A Binance Verify eszköz és használata
Forrás: https://www.binance.com/en/official-verification)
Hitelesítsük Binance fiókjainkat!
A kriptokereskedelmi vállalat lehetőséget biztosít felhasználói fiókunk hitelesítésére az úgynevezett KYC (Know Your Customer – Ismerd meg ügyfeled) eljárás keretében. Ennek során hivatalos személyazonosító okmányok – például személyi igazolvány vagy útlevél – benyújtásával igazolhatjuk személyazonosságunkat, amely így hivatalosan összekapcsolódik fiókunkkal. A hitelesítés extra biztonsági réteget jelent, hiszen így a fiókhoz való hozzáférés kizárólag a regisztrált, ellenőrzött felhasználóhoz köthető. Ez különösen fontos lehet vitás vagy gyanús esetekben, mivel jelentősen megnehezíti, hogy illetéktelen személyek férjenek hozzá az eszközeinkhez a megadott személyazonosító okmányok hiányában.
(A Binance Verify eszköz és használata
Forrás: https://www.binance.com/en/official-verification)
Használjunk kétfaktoros hitelesítést!
A Binance lehetőséget biztosít a 2FA beállítására, amely jelentősen növeli a fiók biztonságát azáltal, hogy a jelszón túl egy második hitelesítési lépést is megkövetel a bejelentkezés során. Ez a második faktor lehet például egy authentikátor alkalmazás (Google Authenticator vagy Binance Authenticator), egy biometrikus azonosító (ujjlenyomat vagy arcfelismerés), vagy egy egyszeri kód SMS-ben vagy e-mailben. Ennek hiányában a támadók – még ha meg is szerzik a jelszavunkat – nem tudnak belépni a fiókba, mivel a második hitelesítési tényező nélkülözhetetlen a hozzáféréshez.
Fontos, hogy mindig körültekintően járjunk el, amikor digitális vagyonunk biztonságáról van szó. Manapság egyre gyakoribbak a megszemélyesítéssel történő csalások a különböző platformokon, így fontos, hogy probléma esetén mindig győződjünk meg arról, hogy a hivatalos ügyfélszolgálattal állunk-e kapcsolatban! Javasoljuk, hogy kizárólag a hivatalos weboldalon feltüntetett elérhetőségeket használjuk ilyen jellegű problémák esetén!
A pénzügyi csalások elkerüléséhez további információt a KiberPajzs oldalán találhatunk.