Egy brit MSP-t ért zsarolóvírus támadás egyes ügyfeleknek egy hónapos szolgáltatás kiesést jelenthet

Ransomware támadás érte az Egyesült Királyság Nemzeti Egészségügyi Szolgálatának (NHS) egy külsős  informatikai szolgáltatóját, aminek következtében egyes vészhelyzeti szolgáltatások elérhetelenné váltak.

A menedzselt szolgáltatásokat nyújtó (managed service provider – MSP) Advanced cég Adastra nevű platformja elleni augusztus 4-ei kibetámadás a segélyhívó szolgáltatást (111) is érintette.

Az Advanced több mint 22 000 ügyfele számára biztosít üzleti szoftvereket különféle iparágakban, az egészségügytől és az oktatástól a non-profit szervezetekig. Az MSP ügyféllistáján az NHS mellett az Egyesült Királyság Munkaügyi és Nyugdíjügyi Minisztériuma (DWP), valamint a London City Airport is megtalálható.

A cég az incidenskezelés során izolálta az érintett rendszereket, amelyeket a tervek szerint egészen addig nem teszik újra elérhetővé, amíg legalább a kiemelt alkalmazottak fiókjain további korlátozásokat nem vezettek be, a jelszavakat és hitelesítőadatokat nem resetelték, további végpontvédelmi szolgáltatásokat nem telepítettek, és az összes potenciálisan érintett rendszert át nem vizsgálták.

A kérdés csupán az, hogy mennyi ideig fog ez tartani? Az Advanced közleménye szerint bár a legfontosabb ügyfelek, mint például az NHS prioritást élveznek, ezért a rendszert a következő néhány napban szeretnék ismét elérhetővé tenni számukra, ám a többi ügyfél 3-4 héttel is számolhat a teljes helyreállításig.

A cég nem közölte, hogy melyik zsarolóvírus csoport felelős a támadásért, azonban azt elmondták, hogy a kiberbűnözőket minden valószínűség szerint pénzügyi haszonszerzés motiválta.

(bleepingcomputer.com)