Harmadik fél szivárogtatott ki közösségi oldalakról származó privát információkat

A Localblox nevű, profilalkotással foglalkozó amerikai cég mintegy 48 millió, weboldalakról és különböző közösségi platformokról (többek között Facebook, LinkedIn, Twitter) származó személyes adatot szivárogtatott ki – adja hírül a ZDNet. A bárki számára hozzáférhető Amazon tárhelyen „felejtett” 1.2 terabyte méretű fájlra a jól ismert biztonsági szakember – és az UpGuard vezetője – Chris Vickery talált rá, aki szerint az adatok jelszóval sem voltak védve. A felfedezés után azonnal felvette a kapcsolatot a céggel, akik néhány órával később már elérhetetlenné is tették az állományt. Az eset komoly adatvédelmi aggályokat vet fel, mivel a Localbox által épített adatbázis olyan érzékeny, személyazonosításra is alkalmas információkat tartalmaz, mint például nevek, postai címek, munkahelyi és családi információk, melyeket a cég a felhasználók tudta és hozzájárulása nélkül gyűjt. Az UpGuard által az incidensről készített jelentésben Vickery úgy fogalmaz, hogy azok „háromdimenziós képet” festenek minden érintett személyről, amelyek kapcsán az a gyanú is felmerült, hogy az adatok nem csupán publikus forrásból származhattak.