Úgy tűnik „térdig gázolunk” a nyomkövető pixelekben

 

A „Hey” nevű üzenetküldő szolgáltató nemrég megdöbbentő trendre világított rá a kémpixelek (spy pixel) alkalmazásának gyakoriságával kapcsolatban. A BBC kérésére végzett elemzésük szerint ugyanis a felhasználók privát e-mailjeinek közel kétharmada tartalmazhat ilyen, az üzenetek nyomon követésére szolgáló „adalékot”. A kémpixelek vagy más néven webjelzők apró ─ általában 1×1 pixel méretű ─, többnyire .PNG vagy .GIF kiterjesztésű, a felhasználók számára láthatatlan képek, amelyek e-mailek, vagy weboldalak törzsébe kerülnek beágyazásra. Az e-mail megnyitásakor ezek a nyomkövető pixelek automatikusan letöltésre kerülnek, így tudatva a feladó szerverrel, hogy az adott levelet megnyitották, valamint rögzíthető a felhasználó IP címe, további technikai információk mellett. A marketing cégek számára ezek az adatok felbecsülhetetlen értékűek, például egy-egy marketing kampány sikerének felméréséhez, vagy személyre szabottabb üzenetek készítéséhez. Európában a GDPR rendelet ugyan előírja, hogy a vállalatok jelezzék az ilyen nyomkövető képek alkalmazását, sajnos azonban a gyakorlatban ez legtöbbször a levelező szolgáltatások, vagy weboldalak adatvédelmi szabályai közé rejtetten történik, amit a szolgáltatást használni kívánó úgy is el fog fogadni.

A képekbe rejtett nyomkövető kódok elleni védekezésről korábban itt írtunk.

(zdnet.com)