A WhatsApp új szolgáltatással igyekszik visszaszorítani a hamis hírek terjedését Indiában, röviddel a nemzeti választásokat megelőzően. Az indiai Proto nevű startuppal közösen kidolgozott „Checkpoint Tipline” szolgáltatás a WhatsApp szerint képes kép-, videó-, illetve szöveges formátumú üzeneteket fogadni, majd ezeket „igaz”, „hamis”, „félrevezető”, vagy „kétséges” minősítéssel ellátni. A Proto két alapítója, Ritvvij Parrikh és Nasr ul Hadi szerint a projekt célja a dezinformációs jelenség tanulmányozása, amely lehetőséget ad a félretájékoztató kampányok jobb megértéséhez. A Reuters próbára tette a szolgáltatást egy direkt hamis információkat tartalmazó üzenet elküldésével, azonban jelen publikáció elkészültéig ─ a beküldéstől számított két órán belül ─ nem érkezett válasz a fogadást nyugtázó automata üzeneten kívül. A csevegő alkalmazást komoly kritika éri a platformon terjedő álhírek miatt. Legutóbb júliusban hoztak intézkedést, amikor korlátozták a felhasználók által továbbítható üzenetek számát.