A Brave böngésző azzal vádolja a Google-t, hogy a GDPR-t megkerülve rejtett weboldalakon keresztül nyomkövetést alkalmaz a felhasználóknál, a begyűjtött böngészési adatokat pedig reklámcégeknek értékesíti. A jogsértő gyakorlatot a Brave főigazgatója, Johnny Ryan leplezte le, aki annak ellenére megtalálta saját adatait a Google hirdetés értékesítési platformján, az Authorized Buyers-en (korábbi nevén doubleClick), hogy az internetes kereséseket egy olyan Chrome böngészőn végezte, amelyen nem volt bejelentkezve, és az eszközén nem kerültek tárolásra sem a böngészési előzményei, sem nyomkövető sütik (cookies). Ryan úgy véli, hogy a Google rejtett weboldalakon keresztül gyűjtötte az adatokat, amelyek egyedi azonosítókként funkcionáltak, és azt állítja, hogy egy órányi böngészés során a Google legalább kilenc ilyen weboldalt generált (további tizenegy duplikátummal). A Brave szerint a tech óriás ezeket a GDPR megkerülésére használja, ugyanis ilyenkor nem kérnek hozzájárulást az adatok kezeléséhez. A Google a The Registernek úgy nyilatkozott, hogy ezek a rejtett oldalak a weboldalak elérési idejének mérésére szolgálnak, nem pedig azonosításra, valamint kitartanak amellett, hogy reklámcégek számára csak felhasználói engedéllyel értékesítenek adatokat. A bizonyítékok jelenleg az ír adatvédelmi hatóságnál állnak ellenőrzés alatt, és amennyiben bebizonyosodik, hogy a Google adatvédelmi szabályokat sértett, a GDPR alapján bírságot fognak kiszabni és a gyakorlat felhagyására kötelezhetik a vállalatot. Azok számára, akik tudni szeretnék, hogy böngészőjük mennyi nyomkövetési információt szolgáltat róluk, az Electronic Frontier Foundation (EFF) jogvédő szervezet egy kutatási projektjének keretén belül létrehozott Panopticklick weboldala nyújthat bővebb információt.
(bbc.com)